Tip os log ind
Foto: Jakob Stigsen Andersen

Ikke flere fake news tak

08. september 2018, 08.00

Fun & Fan Silkeborg Musik og Kultur Events står altid til rådighed for pressen og private personers lyst til at diskutere. Men præmissen skal være på plads.

I MJA onsdag bliver SMKE og jeg personligt angrebet af Henrik Thomsen vedr. Fun & Fan Zone. Det som Henrik kritiserer os for, er opgaver som aldrig har været pålagt SMKE. Herunder er skitseret hvad SMKE er hyret til og hvad der ikke er SMKE's ansvarsområder. Det burde Henrik vide, da det er oplyst på infomøderne forud, flere gange i direkte dialog med Henrik.

1) SMKE er bestilt til at arrangere en event på Torvet - KUN TORVET. En fest for alle, golfinteresserede eller ej. Der var specifikke ønsker til opsætningen: »Best In Koncept«, sætte baren højt, væk fra traditionelle telte, holde store dele af torvet under åben himmel, streetfood, musik.

2) Silkeborg kommune har forud bidraget med 250.000 kr. til aktiviteter på Torvet. Resten skulle SMKE selv finde via sponsorer og arrangements-salg. Vi leverer fuld rapport inkl. udskrift af bankkonti og alle bilag til silkeborg kommune da der er offentlige penge involveret

3) SMKE har påpeget udfordringen i at tiltrække gæster som parkerer på Jyllands ringen til byen.

4) Henrik kritiserer for manglende PR på golfbanen. Dette var ikke SMKE's opgave. Vi har markedsført FUN FAN ZONE, via print media, sociale medier mm. Tilføjet radio, og trykt 50.000 programfoldere bl.a. til byens butikker sommeren over. SMKE har leveret ca. det dobbelte af det forud aftalte.

Henrik ønskede fokus på events i gågaderne. Det var ikke SMKE's opgave. Vi skulle trække folk til Torvet, hvorfra detail og restauratører selv skulle gribe dem.

SMKE havde intet med åbningstider og minigolf at gøre, men har bakket det op og markedsført det for vores budgetter, kvit og frit også for Henriks butik.

Vi har haft tæt samarbejde med Handel Silkeborgs og Michael Schölarth. De fleste har gjort sig umage og endda betalt et frivilligt tilskud til by-udsmykningen.

Hvis Henrik mener der manglede opbakning i gågaderne må han i stedet opfordre sine kollegaer til at stå sammen. Men han vælger at lukke sin butik 1½ time før aftalt og skyde på os. Han skriver dog, at han ikke er medlem af Handel Silkeborg, og hvis man ikke er en del af fællesskabet, behøver man måske ikke holde de indgåede aftaler? Skulle vi tilsvarende pakke Torvet sammen før tid, sende musik og madboder hjem og lade folk gå forgæves lørdag? Har man sagt A bør man sige B? Derefter kan man evaluere og tage beslutninger fremad.

Made In Denmark er en fantastisk event for Silkeborg. Det giver opmærksomhed som betalte annoncer ikke kan levere. Profferne var vilde med Silkeborg. Keith Pelly, direktør for European Tour var yderst begejstret for Silkeborg. Jeg håber at Made In Denmark kommer igen. Nu er de dyre erfaringer gjort, mon ikke vi næste gang kan løfte alt det udenfor golfbanen hvis vi står sammen.


Ordet er dit



Mere Debat